Stiri si informatii despre dispozitive mobile
Verizon si AT&T au convenit sa amane lansarea retelelor 5G modernizate cu doua saptamani, supunendu-se presiunilor din partea Administratiei Federale a Aviatiei din Statele Unite (FAA), companiilor aeriene si a secretarului de transport Pete Buttigieg. Cele doua retele mobile ale Americii trebuiau sa demareze modernizarea retelelor lor 5G cu asa-numitul spectru in banda C incepand cu data de 5 ianuarie, cu scopul de a creste viteza si acoperirea 5G. Pentru ca 5G este un proiect care nu a reusit sa se ridice, cel putin nu inca, la nivelul de hype care a fost in jurul lansarii celei mai noi retele de date. Dintre toate companiile ce ofera 5G, T-Mobile pare sa aiba cel mai mare succes. La polul opus se afla Verzionul, ai carui utilizatori au avut pareri impartite in legatura cu spectrul rapid, dar limitat, al companiei, dar si cu cel de banda joasa. In timp ce unul are posibilitatea de a acoperi zone aglomerate sau locatii precum Times Square, cealalt poate acoperi blocuri si cartiere intregi, insa viteza de trafic nu este cu nimic mai diferita fata de cea a 4G. Spectrul de banda C urma sa rezolve aceasta problema, insa interventia Administratiei Federale a Aviatiei a amanat proiectul. Asta dupa ce ambele retele mobile au sustinut initial ca vor ignora aceasta cerere.
„Am convenit o intarziere de doua saptamani care promite ceritudinea de a aduce acestei națiuni reteaua noastra 5G care schimba jocul in ianuarie, prin cea mai buna si mai de încredere rețea din America”, a declarat purtatorul de cuvant al Verizon, Rich Young, intr-o declaratie trimisa prin e-mail publicatiei americane CNET. O declaratie extrem de modesta, in stilul tipic al corporatiilor americane. Totul e game changing. Well, the game sure passed out from so many changes.
„La cererea secretarului Buttigieg, am fost de acord in mod voluntar cu o amanare suplimentara de doua saptamani a implementarii serviciilor noastre C-Band 5G”, a declarat AT&T intr-o declaratie trimisa prin e-mail. „De asemenea, ramanem angajati fata de atenuarea zonei de protectie de sase luni pe care le-am subliniat in scrisoarea noastra. Stim ca siguranta aviatiei si 5G pot coexista si suntem increzatori in faptul ca, pe viitor, colaborarea si evaluarea tehnica vor ameliora orice problema”.
Aceasta amanare previne o ciocnire juridica care infrunta FAA, industria aviatiei si Departamentul de Transport pe de o parte, retelele mobile si Comisia Federala de Comunicatii, care a aprobat utilizarea undelor de radio. Industria aviatiei a facut presiuni asupra transportatorilor sa-si amane lansarea serviciilor 5G in banda C pentru a se asigura ca emisiile de semnal nu vor afecta instrumentele esentiale pentru navigatia in timpul zborului. Nu este clar ce masuri vor fi luate in perioada de doua saptamani pentru a aborda aceste preocupari din partea FAA si a industriei aviatice.
Amenintarea procesului
Vestea amanarii a venit pe fondul grupului comercial al industriei aeriene Airlines for America, sau A4A, pregatea un proces in instanta pentru a opri AT&T si Verizon sa-si implementeze serviciul 5G folosind spectrul de banda C. Grupul a depus o petitie la FCC pe 30 ianuarie, cerand agenției sa amane implementarea de catre retelele mobile a spectrului C-band. Grupul a susținut, in dosarul sau, ca cei de la FCC nu au furnizat „o analiza motivata a motivului pentru care a respins probele prezentate de interesele aviatice”. A4A a lucrat cu experti tehnici din industria wireless si a aviatiei pentru a gasi o solutie, potrivit unei declaratii comune din 22 decembrie a CTIA, grupul comercial din industria wireless; A4A; si Asociația Industrielor Aerospatiale. Dar A4A a declarat joi ca problemele au ramas nerezolvate.